Du vet när man inte redigt vet..

fick tillbaka den ! :)
höhö..

8 år av ens liv är väldigt mycket. speciellt när man bara är snart 18 år. Något som varit ens del sålänge, är svårt att tänka sig utan. Hela säsongen har jag sagt att detta skulle vara den sista, det ska vara skönt att slippa detta och man får träna när man vill. Men nu känns de bara..tomt.

Inte många lag har eller har haft den lagkänslan som vi har haft i alla dessa år. Några har kommit till och visa slutat, men aldrig har känslan försvunnit.
- en för alla, alla för en säger alltid en viss Charlotta Hjort i ringen före varje match, och det är sant.
Men detta året, och kankse även förra, har det blivit massor med ändringar i laget. inte i känslan men annars. Flickorna är redigt duktiga vissa spelar i smålandslaget, vissa i landslaget och vissa drömmer om lansdslag. jag tror vekrligen att de kan nå dit, men det är inget jag vill.
Det känns bara dumt att gå ner till träningarna för att ha kul, när vissa verkligen vill lyckas. Att få smaka på hur mycket sämre man är, det är inte heller kul..
Jag antar att detta bara är en del av vad det innebär att blir äldre, jag hatar det. jag vill inte bli stor, jag vill att de ska vara som det alltid varit.

Genom alla dessa år har vi vunnit massor. jag sitter här med alla medaljer, som sorgligtnog ligger i en gammal trälåda som jag gjort i slöjden. Det låter ganska katigt att räkna upp allt, men jag är stolt över det ;)

- cup i växjö KPMG guld -02
- coopforum- cup guld - 05
-sm silver -06/07
- sm- silver- 07/08
- fairplay guld -03,-05, -06 ,-07,
- dm- silver -07/08
- dumleguld -05, -08, -09
- fairplay silver -08
- fairplatbrons -04

dessutom seriesegrar:
03/04-05/06 ( + en extra serieseger 04/05 när vi spelade i den som var ett/två år äldre)
tvåa i serien F16 när vi var 14..
sen vann vi div.3 två år irad, iår div.2 utan att förlora en enda match...
MÅLREKORD: 39-0 på 3x20 min..

ja..ni fattar ju själva. på alla dessa kan ni lägga på 100000 minnen. både roliga & mindre roliga. det är inte lätt mina vänner. det är inte lätt att bara tänka sig mig utan att att upplevt detta. det kommer alltid att ha hänt, och de blir ju en hel del att berätta för barnbarnen. 13 finaler inte illa !
Även om jag fortsätter, så får jag inte träna med detta underbara lag. vissa såklart, men inte alla. lagkänslan är borta. blir de samma sak ?
Jag är glad att jag varit med om allt detta , för det är inte alla som får det.
så tack, tack för allt och tack för att jag fått vara en av er alla dessa år. tack.


 

Lyser upp JIK-märket.
PUSS !



Kommentarer
Postat av: O

Du är bäst vad du är gör

2009-04-14 @ 05:46:48
Postat av: M

du är världsbäst!

Min STJÄRNA !! <3

2009-04-14 @ 12:25:23
URL: http://wetpillow.blogg.se/
Postat av: Jonna

Det har vart sjukt kul alla år, och saknaden av en alltid glad ida kommer förstås alltid finnas! Tack för allt!! <3

Ps. Dumle guld 06 också tror jag (A) ds.

2009-04-14 @ 17:12:11
Postat av: Annér

Det är sjukt mycket medaljer, och sjukt imponerande ! Det är ett svårt val som du står inför, det förstår jag mycket väl. Nångång måste man gå vidare tyvärr. Men vad du än gör för val så kommer det bli bra tror jag ! ( lång kommentar :O )

2009-04-14 @ 19:01:51
Postat av: Hansen

Går inte att beskriva det på ett bättre sätt än vad du har gjort. Och jag kommer alltid att akna dig på träningarna det vet du. som någon vis person skrev på sin bilddagbok "Heroes can live on their own, but heroes never die alone" JIK<3

2009-04-16 @ 19:44:40
URL: http://hahansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0