Och sen då?

ett tungt inlägg
kommer detta bli..

Igår på etiken kom vi in på döden. vi kom inte bara in på det, vi satt på en kyrkogård. första lektionen och vi tilllbringade den på en kyrkogård. Iallafall, vi satt och diskuterade massvis om livet och sådär. det blev ett redigt djupt samtal, nästan så man blev lite rädd för oss. Grejen är den att det är ingen som går runt och pratar om döden, klart det inte är det liksom! men jag tror att de är viktigt, att säga vad man själva tror.

Jag är inte rädd för att dö, jag tror att det är ganska lungt och fint. Men jag är hemskt rädd för att de i min närhet ska gå bort.
Röjens hade en bra idé på vad som händer. man kommer till livets tunnel. Där står det allt man varit med om under sin livstid. Tex hur många ballerina kex man har ätit, hur långt man gått och andra kul saker. så går man där i en evighet.
Jag tror att man somnar och drömmer, så lever man liksom i drömmen. Som en extra liv typ.

vad tror ni?

Nu ska ni inte tro att jag sitter här hemma och funderar på döden. Men jag tycker det är viktigt att man kan prata om svåra saker, även avv det kan vara obehagligt och tråkigt.  Speciellt kankse de är så för oss på omvårdnad. som tessi sa, vi jobbar nära döden, varje dag. Hmm bara de liksom, ni hör ju hur djupt det låter ! :P
Iaf, HEJ på er !
Vi har gått tre dagar i skolan och jag är redan trött på den. Religion liksom, vaaarför ?!
Lärare: vad vill ni lära er ?
Tessi, tyst: jaa om de olika religionerna?!
Röjens, tyst: jaaa ( suck ) hon är dum i huvet, helt dum i huvet!

haha, sånt man skrattar åt när man är trött, alldeles för trött !
Ikväll blir de träning, Tilda hänka step och det är jag glad för ! Försökt övertala Tina att hänka också, så hoppas att även hon är där.
Ni får ha en bra kväll ! :)
PUSS


Kommentarer
Postat av: Anonym

uschdå.. inte kul att tänka på döden! :/

2009-08-27 @ 08:29:34
Postat av: Anonym

uschdå.. inte kul att tänka på döden! :/

2009-08-27 @ 08:29:35
Postat av: O

Länge leve livet

2009-08-28 @ 05:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0