År 2009

en sammanfattning
skulle sitta fint ?

Jag kollade och såg att jag skrivit en sammanfattning i början av året. Varför inte skriva en nu också? Men jag hittade inte riktigt energin till det så det fick bli nån sorts av frågegrej. haha, ni får nöja er med det ! 


 Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, det finns saker som jag inte gjort tidigare, endel är jag stol över, andra inte haha.

Höll du några av dina nyårslöften?
Ärligt talat kommer jag inte ihåg om jag hade några. Men oftast brukar jag ha löften som jag vet att jag kommer hålla. Saker som att jag inte ska börja röka och liknande haha!

 Vilka länder besökte du?
Grekland- Rhodos. Blev som jag sagt innan heelt förälskad i detta land. Troligtvis blir det en resa dit nästa år igen, och det är verkligen något jag ser fram emot!
 

 Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Hmm, nej inte som jag saknade direkt. Men det ska inte vara så mycket upp och ner 2010. Året har varit som en bergodalbana och det tär på en. Så det ska bli annorlunda !

Vad var din största framgång 2009?
Massor med jobb, betyg jag är nöjd med, vännerna jag behållt, nya människor jag träffat med Adam i spetsen.


Största misstaget?
Säga saker man vet att man inte kan hålla. Det ska bli ändrig på för det kan sluta väldigt illa och såra folk!

 Bästa köpet?
Hmm, jag är nöjd över dockstationen till ipoden som jag iofs fick när jag fyllde år, men man kan ju räkna det eftersom jag fick pengar som jag fick köpa vad jag ville för? Jag använder den dagligen och är toppen! Kanske ska även körkortet räknas in här? Det kan ju vara livets investering!

 Vad spenderade du mest pengar på?
Haha, jaadu. Kan det vara kläder? Jag är mer spara än att slösa, men jag får nog säga kläder.

 Gjorde någonting dig riktigt glad?
Absolut! Det är som måste vet, typ min grej att vara glad haha! Exempel är resan till rhodos, alla utgångar, fester och kvällar med vännerna. Idol nu i slutet av året var ju en höjdare också ! :D Diggilooo med Tina , puss på det :)
 

 Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Straight Through My Heart, Single Ladies, Sky’s the limit
  

 Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Kanske ledsnare? Som sagt gått väldigt mycket upp och ner. Jag tror att jag blivit känsligare för att gråta också. Kanske beror det på det, jag vet inte. Början av året blev mitt hjärta krossat igen, det blev en tung vår. Men med facit i hand var det nog rätt i alla fall. Båda vi är troligen lyckligare idag än var vi var de sista veckorna. När man är tillsammans så länge, är man inte bara pojkvän/flickvän, man blir även bästa vänner. Det är lätt att säga när man står där, men det är fortfarande så jag hade hoppats på. Kanske funkar det inte så, kanske är det bara ord i luften, men i alla fall.
I somras svek jag en av mina bästa vänner och det går inte en dag utan at jag tänker på det. Även om jag inte visar det eller skriver offentligt om det.
Nu i höst blev det för mycket med allt, jag vill inte kalla det att jag gick in i väggen, men hela min kropp bara sa NEJ och det var bara att lyssna.
Men som sagt, det har varit mycket uppåt som gjort saker bättre. Alla runt om mig stöttar mig alltid till 110%. Det är er jag hämtar all min energi ifrån och utan er hade året utan tvekan blivit ledsnare! Jag tror att man blir starkare av att gå igenom jobbiga saker, men märker även vilka som är de man alltid kan räkna med. Ni vet vilka ni är, och är jag evigt tacksam för att jag har er i mitt liv. Tack familj, vänner och pojkvän. <3  

 Vad önskar du att du gjort mer?
Gjort saker för mig själv! Jag måste bli bättre över att lyssna på mig själv och min kropp. Men vinner på det i längden. Det går bli ett nyårslöfte minsann ! :)

 Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat. Det var bl.a. stressen som utlöste att min kropp sa nej. Usch man fattar inte vad man håller på med förrän man ligger sömnlös på nätterna, gråter och känner sig värdelös. Det går inte att beskriva känslan, så människor, följ mitt råd, lyssna på era kroppen och ta det lugnt ! :)

 Blev du kär i år?

Absolut! Jag är otroligt lycklig idag och har varit det de senaste halvåret. Det har varit mycket drama, men jag är verkligen lycklig. Och jag står för det, jag förtjänar det. Adam, han är en underbar kille och fick året att vända till det bättre. Jag vet att han alltid finns där för mig om jag behöver, och ni vet den där känslan man får när man är nära någon man verkligen tycker om – så känner jag. Inte trodde jag att jag skulle få känna så igen. Att släppa in någon i sitt liv igen, det är inte lätt, det måste vara heelt rätt. Hjärnan och hjärtat måste vara överrens.
Jag kommer aldrig glömma när vi satt ute i vår hammock och du frågade om du fick kalla mig din flickvän. Aldrig glömma känslan, pirret i magen. Åhh! Det finns inga ord tror jag, Jag hoppas du förstår Adam, att du verkligen är toppen. Toppen på alla vis. <3 Jag är världens lyckligaste med dig.

 

 Favoritprogram på TV?
Greys- jag har äntligen lärt mig att följa serier! Tessi har fått smsa mig  många gånger för att jag inte ska glömma bort, haha.
Idol- ni vet att jag är idolnörd. Det är ett program som jag verkligen blir glad av! Och att se det live, ännu bättre ! :D
Ensam mamma söker – haha , jag tycker det är sött! 

Bästa filmen 2009?
Herregud! 17 again- LÄTT! Hahahhaa, jag har sett den massa gånger och nu i jul fick jag en egen. Har ni fortfarande inte sett den? Ni borde gör det. Mmmmm :D
 

 Något du önskade dig och fick?
Lycka. Det är någon varje människa kanske strävar efter, eller? Vissa finner den, och vissa inte det vet jag. Och eftersom jag känner mig lycklig för tillfället, ja jag har fått vad jag önskade :)

 Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag klara teorin! Haha, sen tog jag det lugnt. På kvällen hade vi släktkalas och en promenad togs med Jonna. Jag kommer ihåg att jag var tändigt tacksam i alla fall och att jag skrev ett inlägg med bara en massa tack, haha.
Senare på sommaren hade jag & Tessi världens bästa förfest/18-års fest. Sen blev det en utgång på det. Nej, vet ni – det var underbart att fylla 18 :)

 Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Jag skulle inte ens kunna säga att jag HAR någons stil? Eller? haha , jag tar på mig kläder jag trivs i och själv tycker är snygga. Men det har ju varit en hel del leggins och sådär. Kanske kan klackar räknas till 2009? Om ni frågade mig för några år sedan skulle jag bara skrattat åt det, jag i klackar – noway! haha
 
Kankse ska även mitt smile nämnas, eftersom jag tydligen gör de på vart ända kort haha. Så kan det vara, haha!

 Vad fick dig att må bra?
Mina vänner, min familj och Adam.
Det vet ni ju redan om, eller hur? Haha, men tack till er som gjort mitt år !
   
Tessi, Röjens, Frida & Tina - Ni är guld värda vet ni det? Utan er vore jag absolut ingenting. Jag vill aldrig förlora er, för ni gör mig. Helt ärligt, mina ädelstenar! PUSS på er ! <3

Vilken kändis har varit favoriten?

HAHAHAHAHA, sicken fråga? När jag och Adam hade 2 månader fick jag ju en massa söta lappar. På en av dem var det en ”Idas favoriter” på. Nr1 var Zac Efron. Jag måste erkänna att han känner mig väl, kanske lite för väl haha. På listan var även Ola, Rabih och Gabiel från idol.
17 again säger jag bara…! Hahahha…
 

Vad har du för nyårslöften?
Man borde inte ha några, för man håller de oftast inte! Men jag måste bestämma mer, inte säga "välj du", "spelar ingen rolll" så ofta som jag kommit på mig själv att jag gör. Om någon frågar, varför inte bestämma när man har chansen? haha, lättare sagt en gjort..

Jag vet inte hur mitt liv kommer se ut om ett år. Kankse vill jag inte veta kanske vill man det. Kankse är jag i USA, kankse jobbar jag på Kålgården, kankse pluggar jag.. vem vet. Det jag vet är att jag om ett år kommer sitta och och säga, shit vilket bra år 2010 varit. Det är mitt viktigaste löfte, jag ska må bra och året ska bli det bästa någonsin!
Ta hand om er !
PUSS


God Jul i efterskott & Gott nytt år ! :)


Kommentarer
Postat av: Adam

Du är sann kärlek <3

2009-12-29 @ 09:01:53
Postat av: martina ;)

haha jobba på kålgården? kanske jobbar vi tsm ;) haha, va söt du är ida:D låter som du hade ett underbart år, as glad att vi lärde känna varandra i år iaf (L)

2009-12-29 @ 19:13:31
Postat av: Malin

Ibland vet jag inte vad jag gör utan dig... Ibland vet jag inte helt vem jag är! Jag gråter när jag läser detta inlägg.. Av så många anledningar.. Jag tror, och hoppas att jag brukade vara en av de ädelstenar som du skriver om.. Och det gör så ont i mig att inte vara det längre.. Det gör så ont i mig att du och jag inte kan finnas för varandra... Varje dag tänker jag på dig, oss och tiden som varit.. Och jag känner mig tom ibland.. Hur ersätter man en bästa vän? Som vet i princip allt om en?

jag saknar dig, oss, våran vänskap.. Jag saknar adam, och johan, tina, tessi, frida.. allihop..

Jag vill kunna ringa till dig varje dag, bara för att fråga hur det är med dig.. Jag vill vara din vän.. Jag trodde aldrig att det skulle bli såhär mellan oss..

jag saknar dig Ida Kristina Linéa Wendel..

feetpower, tredje ögonfransen från vänster, hönan och ägget, idde och mallz...

Jag vet inte riktigt vad det är jag vill ha sagt.. Men mest av allt vill jag bara säga att jag saknar dig, och att du förtjänar det bästa! För du är världens finaste person..

<3

2009-12-29 @ 21:15:13
Postat av: Lisa Sandström

Hej Ida. Det är både härligt och rörande att läsa om ditt år, 2009. Du är verkligen stark. Att bli sårad är sannerligen inte lätt. Och att du har funnit kärleken igen gör mig verkligen glad. Du förtjänar det, Ida!

Hoppas att ditt 2010 blir så bra som du hoppas på! Gott nytt år. :)

2009-12-31 @ 10:09:47
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Erik Shrtnn Stille Stillemark

WTF?! Vart tog "My Girl" vägen under den där rubriken med typ "en låt du kommer minnas 2009 med?! Straight through my heart är kass jämfört med vår version av My girl! Tänkte bara säga de:) och god fortsättning!

2010-01-04 @ 10:48:41
Postat av: Annér

Det är ett sjukt mäktigt inlägg ! :O Guiness World records nästa kanske ? :P Det glädjer mig att du hittat den här Adam, har ju inte träffat han men han verkar allafall go ;) Och även om jag inte är den bästa på att höra av mig :/ ..så är vi vänner livet ut, det vill jag bara att du ska veta :) Ta hand om dig, din familj och pojkvän!

// Kram Annér

2010-01-07 @ 22:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0