Hemma från paradiset

och jag har så
mycket att skriva så
jag vet inte vart jag ska börja ..

För de första, hoppas ni haft det bra här hemma. Hörde att ni hade haft fint väder också, kul för er.. ? hmm haha nej jag skojar klart det är kul att ni är lika bruna som jag ? ;) haha ..

Jag älskar grekland.
för tio år sedan var jag på kreta. De saker jag kom ihåg från den resan var : Värmen, katterna och maten. Och det är nu jag fattar varför. Termometern gick nog aldrig under 25 grader, inte ens på natten. På dagarna var det ca 35-40 grader i skuggan. aa  i skuggan, man kunde knappt vara upp från vattnet mer än en kvart innan jag antingen simmade i sitt eget svett, eller fick andnöd. Jag klagar inte, absolut inte det är i sådana här tillfällen jag njuter som mest :)

Katterna. Jag älskar katter, det vet ni. Och det är inte konstigt att jag kom ihåg dom trots att jag endast var åtta år sist. det är hemlösa katter överallt. den ena är mer mager än den andra och man vill inget hellreän att ta upp och ge dom lite kärlek. men jag får inte. jag vill inte. de har säkert massa sjukdommar. Men alla kattungar, usch jag får ont i hjärtat bara att tänka på det.
Det västa var när vi var i Lindos en dag återkommer vad det är för något en liten liten unge, som precis lärt sig gå. dne kom fram till mig och ville verkligen vara nära. men jag fick inte. Den var så lite, och jamade såå högt. vi satt på adnra sidan gatan coh hörde den ropa, trots tusen bilar som susade förbi. Den var på väg ut på gatan, så jag räddade den i min sko. usch, va hemst det var.
jag kunde inte hålla mig helt, efter frullen idag hade vi över makrill. jag gav det till en urgullig kattfamlij som bodde i vårt hotell område. En kattmamma och fyra små ungar, ni ska få se bilder. min goda gärning för idag :)

maten. herregud. den är väldigt speciellt och jag ska inte säga att jag vågade på det mesta. men det de gör, om de så bara är en pizza, sjukt gott. smakar så himla äkta på nått vis. det var denna veckan jag blev förälskad i grekisk sallad. förstår inte hur tomater, sallad, rödlök, gurka och fetaost kan vara så gott. oliverna gac jag dock bort..sinnes. lär bli mycket av de när de är jag som fixar maten hemma i sommar ;) haha !

Det är svårt att beskriva detta kan utan bilder. och även med dem också, man måst enog varit där. Men jag ska visa imon, lägga ut bilder och sånt. blir lite roliga och så, visst ? sitter vid fel data nu så kan inte lägga in bilder. Feken tog datan på direkten, sicken en va ? men så fick jag denna pärlan, vilket inte är fel iosf, men som sakt, bilder imon ! :)
sålänge, ha de så bra :)
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0