Du vet trött

mhm..

Torsdagar kan bara beskrivas med ett ord. TUNGT ! även fast vi hade sovmorgon idag ( inte så liten heller utan till 10.55) så är de knappt att man pallar igenom dagen. sinnes törr alltså.fram till lunch funar de men sen blir de bara segare och segare. kankse beror det på att lärarna är ganska sega själv som vi har.. ?

Sista lekionen pratade vi om döden. hemskt, oundvikligt och tråkigt. men är tyvärr något man måste traggla igenom om man ska jobba inom vård yrket. det händer alla men av många orsaker. det är läskigt egentligen, man kan dö nu, dö på väg till träningen eller bara somna in i sömnen. vill hjärtat sluta så, gör de det. oftast kankse mest när man bli gammal men hjärtat kan stanna av andra orsaker också. mycket skada, mycket blodförlust osv. men detta är heller ingenting man oftast väljer själv. så, därför. ta vara på ert liv, man vet aldrig när det är slut.

så,
sista lektionen gjorde tyvärr man blev ganska nedstämd. jag är de fortfarande. men något posetivt i det hela är att det var fredag för mig idag. imon äre märsta, stockholm, som gäller. har börjat packa lite smått och börjar bli reedigt tagg faktist. inte för att handboll egentligen är något att ha och jags ka ju inte spela själv. men bara känslan. smaka på det cup cup cup ...fint äre. mycket minnen.

vet inte om det hinns med något mer inlägg innan imon vid 8.30. men om jag hinner, så blir de ett till :)
annars, ha en underbar helg, det ska jag göra allt för att jag ska få :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0