Du vet kunskap

nödvändigt
eller inte ?

Alltså jag har kommit på en sak. Varför kommer man bara ihåg det som man egentligen inte behöver kunna ? ta saker som jag borde kunna.
-
mer saker till sammhällsprovet efter att ha pluggat flera timmar
- tyska, eftersom jag läst det i typ 4 år.
- engelska, eftersom jag man läser, lyssnar och ser det överallt.
bara några få exempel..
sen kommer vi till de saker som man egentligen inte har någon nytta av:
- hur man skapar en blogg ( spred precis min kunskap om detta vidare höhö)
- att en 50:öring väger 3,7g ( en sak jag kommer ihåg från pluggandet med samhällen)
- att det endast är 8% av jordens befolkning som har blå ögon ( robban i klassen berättade om detta igår, woho vi är en av dem liksom..)

VARFÖR är de såhär?! det får bli dagens mysterium. Eller att komma ihåg saker. tina har ärligttalat världens bästa minne. idag typ.
Jag: men vet han, typ lång, kompis med -- , han firademidsommar med oss en gång..
Tina: ahaa han som kom och hälsade på oss på gothia när vi stod där&där och gjorde ...
ja ni fattar. sen ka de liksom vara svårt att kommer ihåg och tex svara på ett sms. hmm..

alltså, varför kommer man bara ihåg vissa saker och varför vill vissa saker helt enkelt inte fastna? kan de helt enklet vara att hjänan är så full at onödiga saker att man inte på plats me det viktiga?

såhär rör det sig i min hjärna när jag har för mycket fritid ! :)
PUSS !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi, detta är ett mysterium! hoppas du löser det, för då hjälper du nog många :D <3

2009-04-16 @ 19:57:43
Postat av: Tina

Mitt namn kom inte med:( men det var jag:D

2009-04-16 @ 19:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0