Religion

så stavas ondagar.

Nästan vecka har vi religionsprov. bara den meningen får mig att rysa. jag tycker inte om det, och jag fattar det inte. För mig som inte tror på något speciellt känns allt helt påhittat. Visst kan de hända att de fanns någon som hette josef, någon som hette mose, men att judendommen kom till gneom att det var en brinnande buske som gud pratade igenom, naa. Jag har förståelse för alla de som tror på det. Har man blivit inlärd att detta är sant sen man lärde sig att förstå saker när man var liten, klart det känns som en självklarhet.

Vi har dock fått en bra lärarstudent. Hon är verkligen toppen. nästan bättre än vår riktigt lärare. Idag gick jag & röjens på extra lektionen vi hade för att vi skulle fatta mer. Satt med henne i typ 1½ timma och pratade bara religion... okej nej de va inte sant. Kankse 1 timma och resten om annat. Galet trevlig ! Men jag fattade mer och det var mycket bra, så förhoppningsvis ska provet gå bra nästa vecka, måste verkligen försöka iallafall, hur tråkigt det än är.

men , eftersom plugget är klart för idag kan jag göra annat, fint äre !
ni får ha en bra kväll ! :)
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0