sjukvård

är ju min pofilkurs och det är verkligen rätt. Igår var vi i lidköping på hospice gabriel. Ett hem med palliativ vård där människorna kallas gäster och inte vårdtagare, där man får välja vad man vill ha för mat, välja om man vill gå upp eller inte helt enkelt välja hur man vill ha det innan man försvinner och dör. Man gör det i en miljö som inte är stressig, där man tar dagen som den kommer och knappt ongen omöjlighet finns. Studiebesöket var verkligen fint och även att jag tror att jag inte skulle kunna jobba på ett sådan ställe själv så beundrar jag den personal som jobbar med dem. Alla volontärer som är persionerade som lägger ner ett himla jobb för dessa sjuka människor. Bara så att man dukar fin inför var enda måltid, eftersom den kan bli den sista. Man bakar för att få den där hemtrevliga doften, men fixar i trädgården, har ett fint akvarium, olika aktidiveter. beställer mat och har frisörer och andra olika terapeuter. fantastiskt !

förutom studiebesöket så hann vi med en hel del. Jag, Tessi& Tina åkte i vår bil. vi dunkade musik, körde fel lite grann ( vägens fel ) gick på stan och åt på ett jättemysigt ställe med alla som var med. Ute i solen men en grekisk sallad kan de bli bättre liksom ? :)
Underbar dag och de kunde inte sluta bätte än med en hv vinst ? åhh hoppas verkligen att de tar de imon utan förlängning . tack, det dödar mig lite nämligen.

ha en bra kväll !
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0