Du vet att leva upp till de man står för

jobbigt läge.

Jag är alltid glad, nästan. jag försöker det iallafall. det är därför mitt motto är just vad du än gör gör de med ett leende bara för att jag tror just att det är så. man kan göra allt bättre, bara med ett litet litet leende.
Just nu gör jag verkligen allt för att jag ska leva upp till mitt motto, men ibland går det inte. Jag gör mitt bästa ända ifrån tårna till fingerspetsarna.
Jag ler, jag skrattar jag pratar om vanliga saker. Men på insidan sitter en annan bild som fastklistrad. Jag kämpar hårt för att sudda ut, men den målas hela tiden på nytt för att man ser och träffar på saker som rättar till det igen. Sjukt irriterande faktist.
Jag vill tacka alla för att ni står ut med mig. och alla människor som bryr sig. puss !

Så,
nu sätter jag på mig den glada posetiva utsidan igen. Ville bara ni skulle veta om mitt humör ändras snabbt och inget egentligen hänt. sånt är livet liksom. Idag är de tisdag. låååång tisdagen, som dock gick hyffsat bra. jag var för andra gången den här terminen koncentread och aktiv på engelskan, tack vara våran lärarstudent. Han heter Jorge ( uttalas chorche )och är hur bra som helst ! Roliga övningar och allt. PLUS I KANTEN TILL HAN !

På människan socialt och kulturellt pratade vi om våldtäkt. Rättare sagt Linn&Hanna hade det som sin egna lektion. ärligt talat, hur kan man överhuvudet taget få för sig tanken att ha sex med någon som inte ens vill ?! Kan de ens vara mysigt och bra ?
Iaf, när de väl hänt har man i princip tur om någon tror en. Antingen hittar man på eller så får man skylla sig själv. ALLVARLIGT ? detta blir jag riktigt arg på ! För de första varför skulle man vilja sitta för en okänd människa ( kankse en polis) och hitta på att man blivit våldtagen ? det är något man inte vill berätta för enligt mig är de något av de värsta som finns ! och för de andra, hur kan man förtjäna det eller skylla sig själv  ? ska man inte få gå isina egna kläder som man tycker är snygga? Visst är de vinter kankse man inte behöver gå i kortkorta kjolar, men tycker man de är fint till fest så betyder det inte att de står hej vill du våldta mig? nej, detta är hemskt, och det blev en riktigt diskusion om både de ena och de andra i klassen. BRA HANNA&LINN ! tråkigt att man missar sista delen på fredag bara !

På tal om egen lektion. jag tessi&röjens ska ju ha en också. homosexuella är vårt ämne. På fredag ska vi intervjua en om jag får skriva det här, en bög. Så jag tänkte vara lite duktigt nu och ta reda på lite fakta runt om, erkänn duktigt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0