En bra dag

Shit vilken härlig dag det har varit idag. Vaknade vid nio tiden av att mobilen vibrerade. Det var Frida som undrade om vi skulle dra ihop ett gäng ner till vättern. Jag drog upp parsiennerna. SOL OCH BLÅ HIMMEL ! helt klart en dag vid stranden alltså! Dessutom skulle det ju inte skada att förbättra på brännan lite :)

Så jag steg upp, drog på mig bikinin och en klänning. Underbart, älskar när det är såhär varmt och man slipper alla tröjor och strumpor ! Till frukost fick det bli rostade mackor och ett glas jucie på altanen. det var 25 grader redan, shiiit liksom ! :)
Jag hade precis packat ner allt och bäddat sängen så ringde det på dörren. Frida stod beredd med cykel och det var dags att bege sig.
Båda var på glatt humör och det KUNDE inte bli en dålig dag. Väl nere på stranden hade folkmassorna redan samlats, vi hittade vårt gäng bort vid vollybollplanerana..

Vi stekte en stund sen var det dags för dopp. Det kändes knappt svalkande, trots att vätterna alltid brukar var iskall, men har de varit en varm vår och försommar så är det väl inte så lusigt. Underbar dag verkligen, det blev en vollybollmatch också ...

Jag önskar att det varit såhär idag. Och det kunde varit det. Om det varit sommar, om det hade varit typ juli, om det någonsin skulle bli såå varmt i vattnet, om det hade varit lov...Istället, så tog jag på mig massa kläder som vanligt, frös till bussen, satt på bussen i 40 min eftersom det var någon olycka nere i stan, frös i skolan, satt och halvsov på lektionerna, frös på väg hem och sitter här och svenska boken ropar på mig..Det hade verkligen varit underbart med en sommardag eller hur? Blir lite mer positivt och så. Så vill ni bli lite glada och varma, så kan ni ju läsa början av inlägget en gång till, eller nått. haha .

Ne som sagt, det som måste göras kallar.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0