Du vet ikea

det får bli de rubrikerna,
tills nått annat händer :)

Har ni hört att vättern fick ett tsunami utbrott inatt?
Jag var hemma hos min mormor&morfar i huskvarna när vi plötsligt såg att vattnet försvann och genast gå tänkte jag på dokumentären jag såg i mellandagarna om de hemska i thailand för några år sedan. jag tänkte, de är bäst att vi hittar ett säkert ställe för allart kommer vi bli skadade eller kankse till&med dö.
Jag föreslog att vi skulle ta skyddsrummet men mamma tycker inte om deras källare, hon ville ut och upp på huskvarna berget.
Tills slut fick jag som vi ville och vi gick ner till skyddsrummet. Det var kallt och luktade äckligt men klart man står ut.
Vi hörde tillslut vattdet utanför, att de forstade och att de tagit med mig saker som slog emot dörren. riktigt läskigt.
Vi väntade jätte länge, eftersom i thailand så kom de två vågor. ville ju vara på den säkra sidan.
Kankse ungeför ett dygn senare, vet inte exakt,  så öppnade vi försiktigt dörren. vatten forsade in och vi fick simma både under och över vatten för att komma tillbaka till trappan upp till mormor. När vi kom fram dit, flöt de förbi en litet litet barn. Jag tog upp honom i min famn och bar upp honom.
Väl uppe så var allting förstört. det var inte ens hus kvar, bara en massa bråte. Mamman till pojken rusade fram till mig, skrek åt mig att jag minsann tänkte våldta honom, men herregud, hur kunde hon tro det.
När jag var som mest besviken på kvinnan, som mest ledsen fom att allt var förstört och som mest förvirrad, så vaknade jag.

haha, min dröm inatt. men den var läskig, tänk hur man kan få till saker. Undra hur jag blandade ihop allt ..

Idag var hag mamma&pappa på ikea. Hittade en fotölj, vet dom inte om jag ska köpa den. får bli imon i så fall. har nämligen möblerat om i mitt rum, och då ville jag ha lite nya saker. det såklart ! hittade änven en till kudde. så nu blir de tre kuddar i sängen, skööönt :D

Snart ska jag ner till id-huset för att sälj halva20an. lagom kul ,men träffar ju folket iaf : )
ikväll ska vi vara barntvakt : ) sebbe&emil kommer hit. fullt ös medvetslös ! dock jätte mysigt : )

Få se om de blir någon mer uppdatering idag, annars ha de fint !

Kommentarer
Postat av: Hansen

Haha. DU MÅSTE gå på resten av JIk matcherna med, ja menar det kan ju avgöra om dom vinenr elelr inte ! :P hahaha.



<3

2009-01-04 @ 18:56:16
URL: http://hahansen.blogg.se/
Postat av: Hansen

Haha btw ditt nyaste inlägg typ försvann :P men glas att jag kunde dela med mig av mina talnger du är en bra elev xP

2009-01-04 @ 19:02:21
URL: http://hahansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0