Du vet kortisdagen

skönt,
men till slut vet man inte
va man ska göra ?

Vaknade med älskling jämte mig idag. sjuk mysigt, tänk om man kunde få göra de varje dag. hade man ju inte tackat nej till direkt ! :)
åkte till skolan, eller jaa till den enda lektionen för dagen. men eftersom man är duktig eller vill ha g i engelska så åker man dit , riiight ?
gick bra, 9.27 satt man på bussen hem igen, uuunderbart nu äre helg ! :D

Ikväll
blir de innebandy för hela slanten. först annérs dm match mot jik. späääännande ! och senare dam-damsmatch mot westervik. kommer troligtvis också bli spännande :)
imon ska jag vill mormor&äta efter som hon fyller nästa vecka, och på kvällen blir de bio. wallander- någon som sett ?

Söndag är de match, och borde väl bli lite plugg också. ska ha i svenska där vi pratar om den svenska språket. ni vet fredrik lindström ? värsta språket-fredrik ni vet ? iaf, så läser vi ett kapeitel var i hans bok och ska senare redovisa detta. Tessi,röjens&jag fick barn- språk.
ganska kul faktiskt, jag tog upp några ord..

väskpåsättare- pakethållare
frysnoga-frysen
köttskal- skinn
mycket handlar ju om dialekter också, detta hittade jag i ett klipp..
eta myrer - äta myror på ståckholmska

haha så , de kanske inte blir så tråk att plugga iallafall , vem veet ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0