Fästingar

äckliga saker..

Min kisse har nästan alltid fästingar. jag tycker det är så extremt äckligt att jag inte vill ta bort dom. elakt va ? morfar brukar fixa det där, men nu när vi kom hem fråm semestern låg det en fästingborttagare i köket. grannen tyckte tydligen att vi borde lära oss ta tag i detta och skaffat oss denna grej. det ser ut såm nån penna, men när man trycker ut den, så är de som en ståltrådsgrej. jaha, och hur gör man men den ?
så detta var jag ju tvungen att undersöka denna morgon, något som min familj påpekade vääldigt tydligt. att de var min uppgift.

"Den ser ut som en kulspetspenna, men när man trycker på knappen kommer inte en pennspets fram, utan en stadig gripögla som läggs runt fästingens nacke. När trycket på knappen sedan lättas dras "snaran" åt och med en vridande rörelse tas odjuret loss. "

jaha? det var allt jag hittade. så jag antar att jag slutfört min del uppgift. nu är de bara den stora kvar, att uttföra detta. men, jag vill ju inte att missan ska bli sjuk. såklart :)



dagens i-landsproblem ? kan va kan va... hahahha ..
så nu blir de att plocka fästingar, och sen jobb.
PUSS !

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad ser jag Ida. EN bild på dig och din mobil längst upp till höger. True love?!?!

2009-07-21 @ 18:03:12
URL: http://sannahelgalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0