Omvårdnad/samhäll

"kan du tänka dig
jobba med människor?!"

"då är omvårdnad nått för dig.." ungefär så har jag låtit hela förmiddagen idag till alla 94or som var där. Gud va synd jag tycker om dem. Kommer själv ihåg när man gick där för tre år sedan. Alla pratar bra som sitt egna program, lockar med det ena eller det andra. De program jag kollade på var typ samhäll, barn&fritid eller något frisör/modedesign program..omvårdnad fanns inte inte tankarna att jag skulle välja, så jag kollade inte ens upp det.

Galet vad glad jag är att jag hittade det senare på ED-besöket. Jag har verkligen inte ångrat mig en enda gång på dessa år. kankse beror det på att jag går i en superduper klass, att jag fått extra jobb eller att skolan är egentligen ganska bra. Men mest tror jag att det beror på att jag känner att jag verkligen vuxit som mig själv.
Jag må vara blyd och försynt nu, men för tre år sedan, shit, jag sa knappt någonting alls till männsikor jag inte kände. Och idag står jag och pratar med ungdomar som jag aldrig träffat, gamlingar som jag ska ta hand om och med främlingar jag egentligen inte behöver lägger ner mycket tid på alls. Mycket pga av mitt programval på gymnasiet.

Frågorna
var många. Allt från varför jag valde detta, vad man kan bli till om det är mycket plugg. Men den vanligaste frågan kan ändå varit "är det kul?" finns det någon skola som är kul ? det är min fråga, men jag tror ändå att väljer man någonting som man är intresserad av, blir skolan liiite roligare iallafall.
Stackars 94or, tre år kvar i skolan, och ett stort och viktigt val framför sig. jag kan inte annat än att önska den lycka till :)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0