Tiden går snabbt

Idag börjar min lillebror ettan på gymnasiet. för tre år sedan var det jag. på måndag börjar resten på gymnasiet. och snart börjar alla på högskolan. Inte jag. jag är inte en av dem. jag börjar ett nytt liv. vuxenlivet. för min del betyder det mest att jag kommer jobba. egentligen kan vuxenlivet betyda mycket. en del räknar det när man flyttar hemifrån, en del när man får barn en del kommer aldrig känna sig som man är i vuxenlivet. Jag är inte vuxen. när jag blir det får tiden utvisa. jag är glad att jag inte är min bror. Livet var annurlunda då. En del saknar man och kommer alltid göra, en del är man glad att man slipper och har klarat av. jag är nöjd där jag står nu. Med ett vik på kålgåden, en höst med min fina pojkvän och mina fina vänner. Kvällar med ljus och fint höstväder. Livet är bra . Life is goood som ola skulle sagt.

PUSS


man är inte vuxen förren man tillåter det.
och det är okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0